Ofte stilte spørsmål
Generelle spørsmål
Hvor lenge har denne tjenesten fungert og hvem er den bestemt for?
Tjenesten oppstod i 2011 i Tsjekkia. Det er et nettbasert forum, der brukere kan dele sine erfaringer med telefonnumre, og det både de plagsomme (særlig telemarketing, spørreundersøkelser) og de nyttige (f.eks. kurerer, offentlige kontorer). Tjenesten er bestemt for alle mennesker som ønsker å finne ut hvem som eier et bestemt telefonnummer og om det er ønskelig å ta imot en samtale fra dette nummeret.
Hva kan brukerne finne ut om nummeret det ringes fra?
Brukere kan finne ut vurdering av telefonnummeret fra andre mennesker, interessen for telefonnummeret i løpet av det siste året og, hvis mulig, også lokalisering av telefonnummeret (for fasttelefoner).
Hvordan måler vi antall besøkere hos et telefonnummer?
Det gjelder antall besøkere på den gitte siden. Tilgang fra en enhet telles hver dag bare en gang. Vi gjør det vi kan, for at antall besøkere ikke blir påvirket av tilgangen til søkemotorer, derfor skulle det handle seg om antall visninger av den gitte siden bare av virkelige besøkende.
Hvem lager databasen og hvordan er troverdigheten til kommentarene sikret?
Databasen med telefonnummer og kommentarer er opprettet av brukerne selv via nettsider.
Kommentarene kan legges til både av brukere og anonymt. Som i hver diskusjon, heller ikke på sidene våre er det mulig å garantere 100% troverdighet når det gjelder kommentarene. Vi forbeholder oss derfor til å slette kommentarer eller blokkere hele diskusjonen til nummeret.
Hver bruker har mulighet til umiddelbart å deaktivere en hvilken som helst kommentarer helt til moderatørene har behandlet det. Bare klikk på Slett-knappen i menyen, som befinner seg ved siden av hver kommentar. Brukeren er deretter omdirigert til et kort skjema, der han kan beskrive for moderatorene hva han ser i kommentatoren som mangelfullt.
Er forumet moderert?
Forumet er delvis moderert. Tusenvis av kommentarer legges til sidene hver dag, så det er ikke i vår makt å sjekke dem alle. Vi tar oss derfor hovedsakelig av mistenkelige og rapporterte kommentarer.
Hva er fordelene med registrering på Call Insider
Registrering hos tjenesten Call Insider er gratis. Opprettelse av en konto gir deg straks flere fordeler:
- Mindre reklame.
- En oversikt over egne vurderinger, som du kan redigere og slette.
- Mulighet til å stille inn varsler om noen reagerer på kommentaren din.
- Når du legger til en kommentar, er det ikke nødvendig å fylle ut reCaptch (vern mot spam-roboter).
- Mulighet til å legge til flere kommentarer per dag.
- Enklere anmeldelse av mangelfulle kommentarer.
Spørsmål angående evaluering
Min kommentar fra forumet er forsvunnet eller er blitt redigert, hvorfor?
Vi redigerer og sletter kommentarene av følgende grunner:
- Vi mottar informasjon om at kommentaren inneholdt tegn på lovbrudd og denne handlingen kan vurderes på grunnlag av generell informasjon.
- Vi vil motta informasjon, om at kommentaren inneholder personopplysninger i henhold til lov om personvern (GDPR).
- Vi mottar informasjon om at kommentaren er vulgær eller ærekrenkende.
- Vi kommer til å motta en forespørsel om å slette kommentaren fra politiet.
- Vi kommer til å motta en rettsbeslutning om å slette kommentaren.
Hvordan kan jeg rapportere en mangelfull kommentar?
Hver bruker har mulighet til umiddelbart å deaktivere en hvilken som helst kommentarer helt til moderatørene har behandlet det. Bare klikk på Slett-knappen i menyen, som befinner seg ved siden av hver kommentar. Brukeren er deretter omdirigert til et kort skjema, der han kan beskrive for moderatorene hva han ser i kommentatoren som mangelfullt. Bearbeidelse av denne applikasjonen tar vanligvis omtrent en uke. Deretter vil brukeren få beskjed om hvordan kommentaren ble håndtert av moderatorene.
Hva skal jeg gjøre om jeg vil slette en kommentar til telefonnummeret mitt?
I det tilfelle, at det i kommentaren vises hånlige uttrykk eller fakta, som kan generelt betraktes som løgnaktig, vennligst informer oss gjennom e-post callinsider.co.no @ eller gjennom vanlig post på adressen:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
Tsjekkisk RepublikkEr det generelt klart, at det gitte innlegget ikke er basert på sannhet eller er hånlig, vil det bli fjernet. I andre tilfeller vennligst kontakt politiet, som må etterforske om kommentarene har lovstridig karakter. Operatøren av forumet vil sørge for alt samarbeid for å avklare lovstridigheten til de gitte bidragene. Om politiet eller retten oppfordrer oss til å fjerne kommentarene, kommer vi til å gjøre det umiddelbart.
Kommentaren er slettet, men vises fortsatt i søkeresultatene. Hvorfor?
Google og andre søkemotorer (Bing, Yandex, …) har sitt eget minne, så de viser ikke et utdrag fra siden, som vil alltid tilsvare virkeligheten med 100%. Det kan ta tid for søkemotoren å indeksere innholdet til sidene på nytt og vise et relevant utdrag av siden. Som regel dreier det seg om uker, unntaksvis kan det ta måneder.
Kan dere gi meg en IP-adresse eller noen informasjon om forfatteren til kommentar?
Vi bryr oss veldig mye om kvaliteten på forumet, derfor prøver vi å sikre at ideelt sett er det ingen som trenger opplysninger om forfatteren av kommentaren. Det kan imidlertid skje, at det på nettsidene vises en kommentar, som vil kunne være lovstridig. I et slikt fall vennligst kontakt politiet, som vi vil yte alt samarbeid for å avklare opprinnelsen til kommentarene.
De aller fleste kommentarene er lagt til anonymt. I et slikt tilfelle har vi verken navnet eller e-postadressen til forfatteren av kommentaren.
Hvem er det som er ansvarlig for innholdet i bidragene?
For innholdet i kommentarene svarer alltid utelukkende de brukere, som har lagt ut den gitte kommentaren på forumet. Når de publiserer en kommentar, forplikter brukerne seg til å overholde Vilkårene for å legge til kommentarer. I tilfelle vi beviselig blir informert om rettsstridig innhold til en kommentar, påtar vi oss plikten til å slette kommentaren så snart som mulig.
Er API tilgjengelig?
Dessverre, vi yter ikke API til tjenesten, og vi planlegger det heller ikke i fremtiden.
Hva skal jeg gjøre hvis telefonnummeret mitt er på dette nettstedet mot min vilje?
Finner du ut at telefonnummeret vises på dette nettstedet, kan du be om å fjerne den via e-post callinsider.co.no @ eller via vanlig post på adresse:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
Tsjekkisk RepublikkVi forbeholder oss retten til å be deg om å legge frem dokumenter, som beviser at telefonnummeret er nettopp ditt.
Jeg tastet inn et gyldig telefonnummer, men systemet avviste det som ikke-eksisterende. Hva skal jeg gjøre?
Du har tastet inn telefonnummeret i galt format. Dersom du mener du har skrevet inn nummeret på riktig måte, vennligst send oss en e-post til callinsider.co.no @ . Vi vil forsøke å rette feilen.
Hvorfor er noen kommentarer skjult?
I det øyeblikket vi mottar en forespørsel om å fjerne en kommentar, vil kommentaren automatisk bli uleselig inntil den tid, da vi definitivt evaluerer den gitte forespørselen. Dette gjør vi for at kommentarene som kunne inneholde personlige data eller muligens kunne være hatefulle vil bli utilgjengelige så snart som mulig.
Hvorfor kan jeg ikke rapportere en kommentar?
Hvis vi vurdere forespørselen om å fjerne kommentaren som ubegrunnet, vi tillater ikke den samme kommentaren innen utløpet av tidsfristen. Hvis du insisterer på sletting, kan du kontakte oss via e-postadresse callinsider.co.no @ eller ved å skrive til:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
Tsjekkisk RepublikkHva betyr informasjon „bekreftet profil “?
Opplysninger om telefonnumrene får vi fra brukere, men også fra offentlige kilder. Et slikt oppnådd nummer merker vi som „bekreftet profil “. Til tross for at vi prøver disse opplysningene å verifisere og regelmessig aktualisere, så kan det hende, at denne opplysningen er foreldet eller ikke nøyaktig. Om du finner hvilken som helst unøyaktighet når det gjelder de bekreftede profiler, blir vi takknemlige om du kontakter oss.